Öppettider: måndag–fredag klockan 8–17
Telefon: 08-672 30 00
Har du frågor om patientavgifter, din faktura eller behöver du komplettera ditt högkostnadskort ska du kontakta vår patientadministratör.
Telefon: 08-672 32 36
Dina synpunkter är viktiga i vår strävan att förbättra vården. Har du eller en närstående frågor, synpunkter på bemötande, vård och behandling ska du i första hand kontakta den mottagning som tagit hand om dig. Om du inte vill eller kan tala med vårdpersonalen kan du be att få tala med verksamhetschefen.
Alla mottagningar
Vår patientvägledare
Patientvägledaren är opartisk och fungerar som en länk mellan dig och sjukhusets olika verksamheter. Du kan kontakta patientvägledaren när du är i behov av råd och stöd under eller efter ditt besök hos oss. Vid medicinska frågor ska du kontakta din mottagning eller 1177 Vårdguiden.
Du når vår patientvägledare genom att lämna ett meddelande på en telefonsvarare. Vi ringer upp inom en vecka.
Telefon: 08-672 30 72
Opartiska instanser fristående från sjukvården
Ibland kan en oberoende part behöva hjälpa till att hantera en händelse som uppstått i samband med vården på sjukhuset. Du har då möjlighet att vända dig till patientnämnden eller Inspektionen för vård och omsorg, IVO. Patientnämnden är en del av Region Stockholm, men opartisk och fristående från de vårdgivare som möter patienter inom hälso- och sjukvården. Inspektionen för vård och omsorg utreder anmälningar om allvarligare händelser inom vården.
Information om dina rättigheter som patient finns på 1177 Vårdguiden.