
Planeringen är i gång inför Ögonveckan 2026
Den 5–8 oktober 2026 arrangerar S:t Eriks Ögonsjukhus Ögonveckan för andra året. Under fyra dagar samlas patienter, forskare, vårdpersonal, studenter, näringsliv och allmänhet kring frågor som rör ögonsjukvård och ögonforskning.
Planeringen för Ögonveckan 2026 är i full gång. Under veckan erbjuds ett varierat program med föreläsningar, seminarier och aktiviteter som lyfter aktuell forskning, innovation och utveckling inom ögonsjukvård.
Under veckan planeras lunchföreläsningar, forskningsseminarier, patientföreläsningar och en studentkväll. Programmet ska ge både fördjupad kunskap och möjlighet till möten mellan olika yrkesgrupper, patienter och samarbetspartner.
Det slutliga programmet presenteras längre fram. Mer information uppdateras löpande på sidan för Ögonveckan 2026

Fler nyheter

Så sparar S:t Erik tio administrationstimmar i veckan inför gråstarrsoperationer
Genom att digitalisera hanteringen av mätresultat inför gråstarrsoperationer sparar S:t Eriks Ögonsjukhus ungefär tio arbetstimmar i veckan.
Nya forskningsmedel stärker ögonforskningen
Projekten ska öka kunskapen om ögonsjukdomar och bidra till utvecklingen av framtidens diagnostik och behandlingar.
