Mikael Efthamre får diabetespris

Publicerat den 09 december 2010

Mikael Efthamre, koordinator och ögonsjuksköterska vid S:t Eriks Ögonsjukhus, får Storstockholms diabetesförenings diabetespris. Mikael Efthamre får priset för sitt arbete med mobil ögonbottenfotografering.

Ur motiveringen

"Mikael Efthamre får priset för att han hängivet och enträget arbetat för att diabetespatienter ska kunna få sina ögon undersökta på sin egen vårdcentral. Han är dessutom en utomordentligt skicklig sjuksköterska och både omtyckt av sina patienter och uppskattad av kollegorna i vården."

- Jag är mycket hedrad och stolt över att vara den första som får Storstockholms diabetesförenings diabetespris. Vi vet alla hur viktigt det är att regelbundet kontrollera synen och min mission är att göra det så enkelt som möjligt för patienterna genom att finnas i deras närhet på vårdcentralen, säger Mikael Efthamre, som tar emot sitt pris under Storstockholms diabetesförenings evenemang med anledning av Världsdiabetesdagen.

Frågor

Frågor om S:t Eriks mobila ögonbottenfotografering besvaras av Mikael Efthamre på telefon 08-672 30 21 eller mikael.efthamre@sankterik.se.

Läs mer om ögonbottenfotografering.

Dela den här sidan:

Tipsa en vän om den här sidan

En länk till den aktuella sidan kommer automatiskt att läggas till i ditt meddelande.